VO2 Caps dotterbolag Livewrapped AB och Netric Sales AB, ingår ett strategiskt partnerskap

Samarbetet innebär att Netric bistår Livewrapped med försäljning, expansion på nya marknader, integrationer och kundsupport. Tillsammans får Netric och Livewrapped ett mycket bra erbjudande för publicister i Norden och globalt.

Publiceringsdatum: Stockholm, 19 oktober, 2022 – VO2 Cap Holding AB (publ)

Livewrapped AB är en av Nordens ledande aktörer inom Header Bidding, en teknologi som syftar till att maximera medieägares programmatiska annonsintäkter. Deras plattform möjliggör en kraftigt förenklad hantering av Header Bidding, insikter och analys samt optimering via Machine Learning.  Bolaget förvärvades av VO2 under april 2022.

Netric Sales AB har under de senaste 12 åren varit en marknadsledande aktör i Norden för programmatiska (datadrivna och datahandlade) reklamintäkter. Bland Netrics kunder återfinns många av de nordiska mediehusen och medieägarna.

Netrics 12-åriga samarbetsavtal, där de representerar teknologi som ägs av dess samarbetspartner, har varit begränsat till de nordiska marknaderna, men med förvärvet av Livewrapped och deras egenutvecklade teknologi öppnas den globala marknaden för de båda VO2-bolagen.

”Vi har under många år letat efter de rätta nycklarna för att kunna ta steget utanför Norden. Vår kunskap om den programmatiska marknaden och de relationer vi byggt upp i Norden och i övriga Europa, får större utväxling för våra aktieägare av att vi inte begränsas till enbart de nordiska marknaderna. Vi har följt Livewrappeds utveckling och framgång, och ser hur Livewrappeds tech tillför stora värden till marknaden. Vi är glada och stolta över att få tillhöra samma koncern och nu också ta samarbetet fullt ut för att växla upp en gemensam affär.” säger Daniel Ahlbert, VD på Netric Sales AB.

”Netric har gjort ett tungt avtryck på den nordiska marknaden och vi ser en stor potential i att nyttja den kunskap som bolaget besitter. Samarbetet kommer att bli väldigt viktigt för oss i vår globala tillväxtresa. En bättre förutsättning än så här kunde vi inte få och det är inspirerande att kunna dra nytta av de synergier som var avgörande för vårt insteg i VO2.” säger Fredrik Johansson, VD på Livewrapped AB.

Daniel Ahlbert, VD Netric Sales AB

E-mail: daniel.ahlbert@netricsales.com

Fredrik Johansson, VD Livewrapped AB

E-mail: fredrik@livewrapped.com

VO2 Cap Holding AB (publ) (559049-5254) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Mer information finns på www.vo2cap.se. Bolagets Certified Adviser är Amudova AB, Box 5855, 102 40 Stockholm, tel: +46 (0)8-546 017 58, info@amudova.se.

Publiceringsdatum: Stockholm, 19 oktober, 2022 – VO2 Cap Holding AB (publ)

Daniel Ahlbert, VD Netric Sales AB

E-mail: daniel.ahlbert@netricsales.com

Fredrik Johansson, VD Livewrapped AB