VO2 tillträder aktierna i Madington och beslutar om riktad nyemission

VO2 Cap Holding AB (publ) (”VO2”) har idag tillträtt aktierna i Madington AB (”Madington”), i enlighet med vad som offentliggjordes i pressmeddelande den 25 april 2023. Styrelsen har även, med stöd av årsstämmans bemyndigande från den 20 maj 2022, idag beslutat om en riktad nyemission till säljarna av Madington om 1 666 667 aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Teckningskursen uppgick till 7,50 SEK per aktie.

Publiceringsdatum: Stockholm, 28 april, 2023 – VO2 Cap Holding AB (publ)

VO2 ingick avtal gällande förvärv av aktierna i Madington den 25 april 2023. Köpeskillingen för Madington, inklusive möjliga tilläggsköpeskillingar, uppgår till högst cirka 65 MSEK. I samband med tillträdet betalar VO2 12,5 MSEK av köpeskillingen genom revers, som kvittas mot 1 666 667 nyemitterade aktier i VO2 till kursen 7,50 SEK per aktie. Emissionen riktades till säljarna av Madington, vilka har ingått ett tolv månaders lock up-avtal avseende aktierna.

Efter registreringen av emissionen kommer det totala antalet aktier i Bolaget att uppgå till 53 480 871 och aktiekapitalet till 26 740 436 SEK. Nyemissionen innebär en aktieutspädning om ca 3,1 procent i förhållande till totala antalet aktier och kapital efter emissionen.

Niclas Rämje, VD Madington AB

Tel: + 46 (0)70 718 49 88

E-mail: niclas.ramje@madington.com

Om Madington

Madington grundades år 2009 av Niclas Rämje, Antonio Morveto och Patrik Wilhelmsson. Bolaget erbjuder en teknisk plattform för framställning av digitala annonser och streamad video. Madington tillhandahåller en rad olika tjänster: self-serviceverktyg för streamad och målgruppsanpassad annonsering, skalbar och skräddarsydd produktion av displayannonser, digital utomhusreklam och high-impact (annonser som visas över hela skärmen). Bolaget har totalt elva anställda med säte och kontor i Trollhättan.

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 28 april 2023.

Publiceringsdatum: Stockholm, 28 april, 2023 – VO2 Cap Holding AB (publ)

Niclas Rämje, VD Madington AB

Tel: + 46 (0)70 718 49 88

E-mail: niclas.ramje@madington.com